Advertisement

Dacia BIGSTER Hybrid 155 (2025) – Veľké a úsporné SUV za rozumnú cenu?!

✨Úvod

Dacia Bigster prichádza na scénu ako najväčšie SUV tejto rumunskej značky, ktoré mieri naozaj vysoko, no stále si zachováva cenovú filozofiu zameranú na všetkých, ktorí nechcú platiť za luxus a zbytočnosti. So svojimi 4,6 metrami dĺžky, robustným vzhľadom a hybridným pohonom so 155 koňmi ide o auto, ktoré má potenciál zaujať veľkú časť rodinne orientovaných zákazníkov aj firemných flotíl. A čo je zrejme najdôležitejšie – stále za cenu, ktorá ani len nezačína trojkou…

Model Bigster vlastne aj rozširuje portfólio značky do kategórie, kde doteraz absentovala a svojím pomerom veľkosti, výbavy a ceny môže osloviť aj zákazníkov, ktorí by vlastne bežne na Daciu ani nepomysleli. Auto stojí na platforme CMF-B, ktorú zdieľa s niekoľkými modelmi Renault a Nissan, a ťaží tak z osvedčenej techniky koncernu.


🧊 Exteriér – SUV bez výstrelkov

Predná časť zaujme svetelným podpisom v tvare písmena Y, robustnou maskou chladiča a „nasrdeným“ postojom, ktorý pôsobí sebavedomo. Svetlá sú plne LED (aj keď iba parabolické/zrkadlové), decentne zasadené do dizajnu bez zbytočných výstrelkov. Máme tu tiež plnohodnotné hmlové LED svetlá, olemované plastom a funkčné prieduchy na prívod vzduchu k brzdám.

Bočný profil je diazjnovo veľmi čistý, s odkazom na duster vo forme geometrického vzoru na predných dverách a s výrazne klenutými blatníkmi, ktoré opticky rozširujú karosériu. Vysoký podvozok spolu s čiernymi plastovými lemami pôsobí terénne a prakticky – auto sa ani vo verzii 2WD nebojí štrkových ciest. Dvere majú naozaj široký uhol otvorenia, čo uľahčuje nastupovanie ako dopredu, tak na zadné sedadlá.

Zadná časť pôsobí vizuálne široko a stabilne, vďaka horizontálnym svetlám, vyššie umiestnenému logu DACIA v bielej farbe a výraznému difúzoru. Hore nájdeme zaujímavo tvarovaný strešný spojler a dolu sú zasadené odrazové svetlá, hmlovka a cúvacie svetlo. Zadné dvere majú veľký otvor, čo uľahčuje nakladanie.

Materiály karosérie sú navrhnuté na odolnosť – plastové lemy z recyklovaného materiálu, nárazníky a ochranné prvky zabezpečia, že Bigster nebude citlivý na škrabance z mesta či prírody. Dizajn je teda skôr účelový, bez predražených prvkov. Ako bonus tu máme tiež ikonky auta na originálnom čelnom skle a zadnom skle, ktoré nápadne pripomínajú tie na Jeepoch 🙂


🖥 Interiér – jednoduchosť s moderným nádychom

Palubná doska kombinuje tvrdé, ale prakticky tvarované plasty, ktoré dopĺňa textilný dekor. A vo výbave Journey pôsobí až nečakane prémiovo, aj napriek tomu, že nemá „medené“ prvky ako verzia Extreme. Všetko je tu rozmiestnené logicky, čo uľahčuje orientáciu aj počas jazdy. Jediná vec, ktorá pri verzii Journey chýba, je miesto na odkladanie „kartičky“ kľúča, ktoré mali doposiaľ prakticky všetky modely Dacia.

Je to však zrejme dané tým, že táto verzia má vyvýšený stredový tunel s indukčnou nabíjačkou na mobilné telefóny. Volič prevodovky poznáme napríklad z modelu Spring, či z nového Dustera a je praktický a jednoduchý. Chýba tu však volič jazdných režimov, tak ako je tomu napríklad pri koncernových modeloch Renault.

Infotainment v strede je jednoduchý, no účelný – 10-palcový displej ponúka prehľadné menu a rýchlu odozvu. Beží na novom prostredí a obsahuje napríklad aj bezdrôtové Android Auto a Apple CarPlay, ktoré sú tu štandardom, čo je v tejto cenovej kategórii veľké plus. Poteší aj aplikácia so sledovaním náklonov karosérie, či prehľadné štatistiky o spotrebe a hybridnom pohone.

Digitálny prístrojový štít ponúka jednoduchú, no peknú grafiku, výber medzi viacerými režimami zobrazenia a dobrú čitateľnosť za všetkých svetelných podmienok. Displej zobrazuje tiež tok energie hybridného systému a jazdné režimy, či mapové podklady z navigácie priamo pred vodiča.

Nechýbajú tu ani všetky, dnes už štandardné funkcie ako automatická klimatizácia, vyhrievané sedadlá, parkovacia kamera, tempomat, bezkľúčové štartovanie, ambientné osvetlenie či MySense profily. Všetky dôležité funkcie majú svoje fyzické tlačidlo, za čo dávame veľke plus… 🙂


👨‍👩‍👧‍👦 Sedenie vpredu a zadná časť kabíny


Sedadlá sú pohodlné, s dostatočným sklonom operadiel a výbornou pozíciou na dlhšie cesty. Čalúnenie je látkové, v kombinácii s materiálom z recyklovaných plastov, no vyzerá byť kvalitné a hlavnou devízou bude opäť jeho ľahká údržba. Inak je Bigster prostý akýchkoľvek výstrelkov, okrem YouClip nádstavcov, ktoré si môžete priobjednať k vozidlu. Sú to rôzne háčiky, lampičky, držiaky na nápoje, telefón a podobne. Všetky ich samozrejme nájdete v katalógu daného modelu, na stránke Dacia.sk.

Vzadu tiež nájdeme naozaj nadštandardný priestor – cestujúci s výškou nad 185 cm si sadnú bez problémov za vodiča podobnej postavy. Dacia nezabudla ani na praktickosť – vzadu sú (rovnako ako vpredu) 2 USB-C porty, kapsy na operadlách, držiaky na fľaše v dverách a odkladacie miesto v stredovom tuneli. Celkovo je to ideálny priestor pre deti aj dospelých a pri dlhých cestách oceníte ticho a kultivovaný chod hybridného systému.


🎒 Batožinový priestor

Objem kufra činí 546 litrov, čo je na SUV tejto veľkosti výborné číslo. Nezabúdajme, že ide o hybrid a niečo zaberie batéria. K dispozícii sú aj bočné odkladacie priečinky, háčiky na tašky, osvetlenie a pevná podlaha s praktickým dvojitým dnom. Po sklopení sedadiel vzniká rovná plocha s objemom viac než 1500 litrov.

Zadné operadlá sa dajú sklápať aj priamo z kufra a delené sú v pomere 40:20:40, čo zvyšuje flexibilitu. Prostredné sedadlo viete po sklopení použiť ako praktickú opierku s držiakom na nápoje, či mobilné telefóny.

Pod podlahou nájdeme ďalší priestor, vhodný na uloženie napríklad výstražného trojuholníka alebo drobného náradia. Škoda, že (iba dojadzová) rezerva je pri hybridnej motorizácii ukotvená tak nešťastne, že tu vlastne zaberá 3/4 priestoru. A tiež škoda, že keď tu táto rezerva už je, tak plato dvojitej podlahy nezasuniete do tej nižšej polohy…


⚙️ Hybridná motorizácia

Bigster Hybrid využíva známu technológiu E-Tech od Renaultu, tentokrát však kombinujúcu novší 1.8-litrový atmosférický benzínový motor (tentokrát už s priamym vstrekovaním paliva) a dva elektromotory. Celkový výkon systému je 116kW (156 koní, no Dacia označuje model ako Hybrid 155), pričom hlavný elektromotor zabezpečuje tichý a plynulý rozjazd bez akýchkoľvek vibrácií. Druhý elektromotor slúži hlavne ako podpora a „menič“ prevodových stupňov spaľovacieho motora.

Multimódová automatická prevodovka totiž nemá klasickú spojku a kombinuje 4 stupne pre spaľovací motor a 2 pre elektromotor, čím vzniká až 15 prevodových kombinácií (vrátane pohonu vzad, čiže „spiatočky“).

Pohon je výhradne predný, no systém zvláda mestskú jazdu v čisto elektrickom režime veľmi efektívne.
Hybrid nie je plug-in, takže netreba nabíjať – batéria sa dobíja pri brzdení a rekuperácii. Na rozdiel od mnohých konkurentov ide o plnohodnotný full-hybrid, schopný fungovať dlhé úseky bez zapnutia spaľovacieho motora, čo sa naozaj prejaví aj na výbornej spotrebe…


🛣 Jazdné vlastnosti a spotreba

V meste Bigster pôsobí ticho a suverénne, rozjazdy sú hladké a elektromotor sa často stará o pohon aj do viac ako 70 km/h. Na okreskách vie Bigster svižne zrýchliť, no prevodovka občas potrebuje sekundu na reakciu. Na diaľnici je auto stabilné do 130 km/h a spotreba sa vďaka prepínaniu na EV pohon aj pri takýchto rýchlostiach pohybuje iba okolo 6,3 l/100 km. Najlepší výsledok však dosiahnete v meste a kombinovanej prevádzke – tam nie je problém jazdiť medzi 4,7 až 5,3 litra.

Podvozok je naladený komfortne, filtrovanie nerovností je nadpriemerné a kabína zostáva tichá.
Brzdenie je dobre dávkovateľné a hybridný systém funguje hladko, no občas sa nevyhne mierne nepríjemným prechodom pri prudšom zrýchlení alebo po studenom štarte.


🧭 Pre koho je Bigster Hybrid?

Dacia Bigster Journey Hybrid 155 je ideálny pre rodiny, ktoré chcú veľké auto, ale nechcú platiť prémiové ceny. Rovnako osloví flotilových zákazníkov a taxikárov, ktorým hybridný pohon ušetrí náklady na palivo a servis. Hybrid je vhodný najmä do mestskej a prímestskej prevádzky, no nezľakne sa ani diaľnice.
Ak hľadáte rozumné, veľké SUV bez toho, aby ste preplácali za značku, Dacia Bigster je naozaj výborná voľba.


⚔️ Porovnanie s konkurenciou

ModelPohonVýkonSpotreba (WLTP)Základná cena
Dacia Bigster HybridFHEV155 k4,7 – 5,3 l/100kmod 24 990 €
Toyota Corolla CrossFHEV140 k5,0 – 5,5 l/100kmod 29 490 €
Renault Austral E-TechFHEV200 k4,6 – 5,2 l/100kmod 33 000 €
Hyundai Kona HybridFHEV141 k4,9 – 5,3 l/100kmod 28 990 €

✅ Záver

Dacia pri modeli Bigster ukazuje, že aj táto značka vie postaviť auto, ktoré má štýl, rozmer, výbavu a zároveň rozumnú spotrebu. Hybridný pohon bez nutnosti nabíjania robí z Bigstera skvelý kompromis pre tých, ktorí chcú jazdiť ekonomicky a ekologicky – ale nechcú preplácať.

Áno, nie je to auto na športovú jazdu, ale na bežné dni? Viac než postačujúce. Silný základ, moderný dizajn, a praktické riešenia z Bigstera robia SUV, ktoré má šancu zmeniť vnímanie značky Dacia ešte výraznejšie než to spravil kedysi model Duster


📊 Technické údaje

ParameterHodnota
Motor1.8 E-Tech full-hybrid
Výkon155 k
PrevodovkaAutomatická multimódová (bez spojky)
PohonPredný
Dĺžkacca 4600 mm
Objem kufra506 l
Spotreba (kombinovaná)4,7 – 5,3 l/100 km
Zrýchlenie 0–100 km/hcca 9,5 s
Maximálna rýchlosťcca 175 km/h
Palivová nádržcca 50 l
Cena testovanej verziecca 27 590 € (Journey Hybrid)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *