Advertisement

Dacia Spring 65 Extreme 2025 – Extrémne jednoduchý/mestský/dostupný

✨Úvod

Nie každý elektromobil musí mať 300 koní a 500 km dojazdu. A rozhodne nie každý musí stáť ako jednoizbový byt v Bratislave. Dacia Spring je dôkazom, že elektrický pohon môže byť dostupný pre masy – a vo verzii Extreme k tomu pridáva aj trochu štýlu a výbavy navyše. Testujeme tento červený zázrak na kolesách a už po pár dňoch jazdenia vieme – toto je mestský šarkan s jednoduchou dušou.

Dacia Spring 65 však nie je len a len o nízkej cene. Je to manifest minimalistickej elektromobility, ktorá má ambíciu dostať elektrický pohon aj do domácností, ktoré by inak o EV ani neuvažovali. Zaujímavosťou je, že Dacia otvorene priznáva, že Spring nie je luxusné auto – práve naopak, má byť praktickým a ekonomickým riešením pre každodenný mestský život.


🌍Krátka história modelu

Dacia Spring sa prvýkrát objavila v roku 2021 ako najdostupnejší elektromobil v Európe. Pôvodný dizajn bol… povedzme, že praktický. Inak, pôvodne vznikol Spring z čínskeho Renaultu City K-ZE, ktorý sa predával iba na ázijskom trhu. Príchodom do Európy dostal nový názov, logo a bezpečnostné prvky. V roku 2024 facelift priniesol novú masku, modernejší interiér a najmä výkonnejšiu verziu 65 – predtým bola dostupná len verzia s 45 koňmi, ktorá bola… povedzme veľmi rozvážna.


🚗Dizajn: zepredu, zboku, zozadu

Spredu teraz Dacia pripomína väčšie SUV z portfólia značky. Prekreslená maska s LED dennými svetlami v štýle „šikmo cez kapotu“ pôsobí moderne, zrkadlá sú medene a tvária sa luxusne.

Zboku pôsobí Spring ako zmenšený Duster – kratší, užší, ale s vyššou svetlou výškou a robustnými plastovými lemy blatníkov.

Zo zadnej časti zaujme decentným dizajnom svetiel a čistými líniami. A ak si myslíte, že málo znamená nudne – Spring dokazuje opak.

Spring vo výbave Extreme obsahuje aj niekoľko vizuálnych detailov, ktoré ho odlišujú od lacnejších verzií – napríklad medený dekor na spätných zrkadlách, čierne detaily okolo kolies a Oceľové kolesá 15″ s okrasnými krytmi DANUBE. Svetlá nie sú plne LED ani vpredu a vzadu svietia tiež ešte klasické žiarovky.


🏚️Interiér a materiály

No dobre… tu sa treba trochu pripraviť. Plastová párty je všade, kam sa pozriete – tvrdé výplne dverí, tvrdá palubka, tvrdé sedadlá. Ale! Lacné plasty síce môžu byť sklamaním, ale zároveň sú odolné, ľahko umývateľné a prakticky nezničiteľné.

Dizajnové oživenie vo verzii Extreme predstavujú medené akcenty na ventilačných mriežkach, páčkach a výšivke na sedadlách. Palubovka je jednoduchá – a to je vlastne jej najväčšia prednosť. Nie je tu nič, čo by ste nevedeli ovládať bez návodu.

Miesto za volantom je fajn a zadné sedadlá sú síce úzke, no pre dve deti alebo občasného pasažiera sú viac než postačujúce. Spring zároveň ponúka veľkorysý batožinový priestor vzhľadom na svoju veľkosť.


🛋️Miesto a batožinový priestor

Vpredu je miesta dosť, dozadu skôr núdzovka. Ale Spring neklame – je to mestské auto.
Batožinový priestor ponúka 308 litrov, čo je super hodnota. So sklopenými sedadlami je to až 1 004 litrov. K tomu má Spring aj „frunk“ pod prednou kapotou – ideálne miesto na nabíjacie káble, ktoré sa inak motajú pod nohami. A keď náhodou nie, je tu ešte dvojité dno v kufri – genius.


📻Infotainment a technológie

Vo verzii Extreme je to 10″ dotykový displej, ktorý podporuje zrkadlenie smartfónu, má Bluetooth a dokonca aj online navigáciu s 8-ročnou aktualizáciou.

Infotainment je použitý z ostatných modelov Dacia a je úžasne prehľadný a reaguje svižne, čo pri lacných autách nie je samozrejmosť. Verzia Extreme má aj USB-C výstup, čo opäť dnes nie je samozrejmosť ani pri oveľa drahších autách. A čo ešte stále nie je samozrejmosť ani pri oveľa oveľa luxusnejšej triede je bezdrôtové pripojenie cez Apple CarPlay alebo Android Auto. Klobúk dolu!

Raritkou je aj funkcia V2L – možnosť napájať externé zariadenia z batérie auta. Skvelé na kempovanie, stanovanie, či varenie kávy mimo civilizácie. Parkovacia kamera a senzory sú tiež v cene. Bonus: obojsmerný nabíjací adaptér V2L, takže môžete na pikniku zapojiť gril alebo kávovar priamo z auta. 🏕️


⚡️Elektrický pohon a batéria

Spring 65 nie je o výkone, ale o rozumnej rovnováhe medzi výkonom a spotrebou. Motor je jednoduchý, bez prevodovky a s nízkou hmotnosťou, vďaka čomu dokáže byť prekvapivo svižný v meste. A aj ke+d výroba batérie prebieha v Číne (taj ako aj väčšina batérií iných značiek…), je však certifikovaná podľa európskych bezpečnostných štandardov.

Výkon: 65 koní (48 kW), krútiaci moment 113 Nm
Kapacita batérie: 26,8 kWh
Dojazd WLTP: 228 km (mestský až 305 km)
Spotreba: Reálne sa pohybuje okolo 13–14 kWh/100 km, čo je super.
Nabíjanie:

  • AC (7,4 kW): < 5 hodín
  • DC (30 kW): 0–80 % pod 1 hodinu
  • Schuko zásuvka: do 14 hodín

💪Jazda v meste a mimo neho

Spring 65 sa v meste cíti ako doma. Zrýchlenie 0–50 km/h za 3,9 s je svižné, auto je tiché, a keď do toho nešliapete ako rally jazdec, aj ekonomické. Spring má extrémne malý polomer otáčania (4,8 m), čo z neho robí doslova kráľa tesného parkovania. Plynulý záťah od nuly a žiadne radenie robia z jazdy hračku.

Na druhej strane, mimo mesta treba plánovať predbiehanie. Pri 110 km/h začína byť v kabíne hluk a úzke pneumatiky (165/65 R15) sa nevedia úplne vyrovnať s bočným vetrom. Navyše, absenciu predného stabilizátora cítiť na vratkých prejazdoch zákrut.


🌟Podvozok a komfort

Spring má odpruženie jednoduchého typu, no jeho ladeniu sa v Dacii venovali dosť na to, aby fungovalo dobre práve v meste. Pre Slovensko je výhodou aj vyššia svetlá výška (151 mm), ktorá pomáha prejsť cez obrubníky či rozbité cesty. Ako sme však už písali vyššie – chýbajúci predný stabilizátor znižuje stabilitu pri náhlej zmene smeru. Na diaľnici tiež treba pevné ruky – auto je ľahké (974 kg) a trochu viac nervózne.


📅Porovnanie s konkurenciou

Spring síce nestačí výkonom, ale cenou a jednoduchosťou nemá konkurenciu. Konkurenti ako Citroën ë-C3 alebo Fiat 500e síce ponúkajú viac techniky a „luxusu“, ale aj o dosť vyššiu cenu. MG4 už hrá úplne inú ligu – je to dospelé rodinné EV, no dali sme ho do porovnania kvôli cene. Spring je unikátny v tom, že je to jediné nové EV pod 16 000 €, ktoré je použiteľné bez kompromisov na mestské účely a občasný výlet mimo neho.

ModelVýkonBatériaDojazd (WLTP)Cena od (2025)
Dacia Spring 6565 k26,8 kWh228 km15 920 €
Citroën ë-C3113 k44 kWh320 km23 300 €
Fiat 500e95 k23,8 kWh190 km23 900 €
MG4 Standard170 k51 kWh350 km25 490 €

🔍Pre koho je Dacia Spring 65?

Pre mestských vodičov, čo nechcú tankovať. Pre dôchodcov, ktorí sa chcú ticho odviezť do Lidlu. Pre mladé páry, ktoré nechcú splácať auto ako hypotéku. Ale aj pre firmy, doručovacie služby či carsharing platformy.
Ideál pre:

  • Študentov
  • Dôchodcov
  • Do firiem ako druhé auto
  • Ako mestské vozidlo do domácnosti
  • Kurierov, ktorí jazdia iba v meste

🌐Cena a dostupnosť

Aj po facelifte si Spring zachoval výrazne nižšiu cenu ako akákoľvek iná elektrická konkurencia. V prípade dotácií môže byť cena ešte výhodnejšia, no na Slovensku je to inak a tak musel „zadotovať“ priamo importér. V niektorých krajinách sa však cena s dotáciami dostáva dokonca pod 10 000 €, čo je na EV úplný unikát.

Základná cena: od 13 520 € za verziu Essential
Verzia Extreme: 15 920 €
Príplatková výbava (napr. DC rýchlonabíjanie, lak Brick): cca 1 000 €
Testované vozidlo: cca 17 000 € s DPH


✅Záver

Spring nie je pre každého. Ale je pre tých, ktorí chcú jednoduchý, nenáročný a spoľahlivý elektromobil bez toho, aby museli predať obličku. Nie je to ani auto na Nürburgring. Ale je to super jednoduchý, elektrický parťák do mesta, ktorý za málo peňazí ponúka viac, než by ste čakali. Navyše, vo faceliftovanej verzii Extreme je to konečne auto, za ktoré sa nebudete hanbiť ani na parkovisku pred obchodným centrom.


🧾 Technická špecifikácia Dacia Spring 65 Extreme

ParameterHodnota
Výkon65 koní (48 kW)
Krútiaci moment113 Nm
Kapacita batérie26,8 kWh
Nabíjanie ACmax. 7,4 kW (<5h)
Nabíjanie DC30 kW (0–80% pod 1h)
Dojazd WLTP (kombinovaný)228 km
Dojazd WLTP (mestský)305 km
Spotrebacca 13–14 kWh/100 km
Zrýchlenie 0–100 km/h13,7 s
Max. rýchlosť125 km/h
Objem kufra (základný)308 l
Objem kufra (sklopené sedadlá)1 004 l
Pohotovostná hmotnosť974 kg
Počet miest4
Rozmery pneumatík165/65 R15

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *