Advertisement

Hyundai SANTA FE Plug-in Hybrid 2025 Premium 7S – Luxus na batérie aj pre veľkú rodinu

✨ Úvod

Keď sme prvýkrát uvideli nový Hyundai SANTA FE Plug-in Hybrid v perleťovej farbe Creamy White, bolo jasné, že toto SUV nechce byť len ďalším vozidlom v dave. Pôsobí majestátne, hranato a sebavedomo. A hoci má pod kapotou hybridný pohon, rozhodne nepôsobí ako kompromis. Práve naopak…

Počas týždňového testovania sa nám potvrdilo, že nejde len o ďalší crossover, ale o plnohodnotné veľké SUV s luxusnými ambíciami. Prvotný dojem sa potom prehlboval s každým najazdeným kilometrom – najmä vďaka tichosti jazdy, kvalitnému spracovaniu a výbave, ktorá v mnohých ohľadoch prevyšuje svoju konkurenciu.

🌍 Krátka história modelu

Model SANTA FE patrí medzi dlhoročné piliere SUV ponuky značky Hyundai. Od svojho prvého uvedenia v roku 2000 prešiel dlhým vývojom od jednoduchého rodinného SUV k takmer luxusnému krížencovi, ktorý dnes ponúka aj elektrifikované pohony. Plug-in hybridná verzia prišla ako odpoveď na kombináciu ekologickej jazdy a praktického dojazdu, bez obáv z nabíjania. Najnovšia generácia posúva celý modelový rad ešte ďalej – nielen technologicky, ale aj dizajnovo. Veľký dôraz sa kládol na pohodlie, bezpečnosť a najmä na rodinné potreby, čo sa odráža na praktických riešeniach kabíny a variabilite interiéru.

🚗 Exteriér: Ostro rezané SUV

Predná časť nového SANTA FE pôsobí robustne vďaka veľkej maske chladiča v chrómovej úprave a Full LED svetlometom s charakteristickým H-podpisom. Uvítací svetelný efekt pri nastúpovaní v noci je detail, ktorý navodzuje dojem skutočnej starostlivosti o komfort. Na druhej strane, treba priznať mierne sklamanie z faktu, že ani v najvyššej výbave nie je možné objednať svetlomety s adaptívnou alebo Matrix technológiou. Svoj dôvod a pôvod to má v primárnej krajine určenia pre SANTA FE – USA. Pri tejto cenovej kategórii by to však u nás (a všade tam, kde sú adaptívne svetlá povolené) bol vítaný štandard.

Zboku tohto veľkého SUV-čka si ešte všimneme 20-palcové disky a hranatý profil karosérie, ktorý opticky pridáva objem a optickú istotu. Napriek veľkosti tak pôsobí SANTA FE proporčne celkom vyvážene. Dvere sú široké a prah je nízko, čo zjednodušuje nastupovanie aj pre starších členov rodiny.

Zadná časť auta je trochu kontroverzná – obrovské horizontálne LED svetlá spojené (nesvetelným) pásom vyzerajú moderne, no smerovky umiestnené ešte nižšie v nárazníku sú trochu netradičným riešením. Toto je však pri kórejských značkách už dnes akési nepísané pravidlo. No je fakt, že pri bežnej premávke môžu byť ľahko prehliadnuté, čo mierne znižuje ich účinnosť a relatívnu bezpečnosť. Novému SANTA FE však stále ide o estetický podpis, ktorý si (nech už akokoľvek) získa pozornosť.

🏚️ Interiér a materiály

Po nastúpení čaká vodiča a posádku interiér ako z katalógu o modernom dizajne. Kožené sedadlá s ventiláciou a pamäťou, semišový strop, kožou čalúnená palubná doska a ambientné podsvietenie – všetko tu pôsobí celkom nadštandardne a honosne. Tlačidlá a otočné ovládače majú príjemnú spätnú väzbu a spracovanie plastov či kovových doplnkov pôsobí na úrovni prémiových značiek. Detaily ako mäkké výplne dverí alebo textilné obloženie dverových vreciek ukazujú, že Hyundai nechcel nič nechať na náhodu.

🛋️ Miesto pre posádku

Vpredu je priestoru na rozdávanie. Všetko je nastaviteľné elektricky, nechýba vyhrievanie ani ventilácia sedadiel. Druhý rad ponúka posuvné sedadlá s vyhrievaním a samostatnou klimatizáciou. Nechýba množstvo odkladacích priestorov (napríklad po dva držiaky na nápoje v dverách) a USB porty pre všetkých pasažierov.

Tretí rad je skôr pre deti alebo dospelých na kratšie trasy, no na občasné výjazdy postačuje. Dôležité je, že nástup do zadných miest je jednoduchý vďaka funkcii sklopenia druhého radu jedným tlačidlom. Tiež tu nájdete ovládanie klimatizácie a výduchy, takže ani o komfort nebude núdza.

🚜 Batožinový priestor a 3. rad sedadiel

Základný objem 621 litrov sa pri sklopení druhej a tretej rady zväčší až na 1 942 litrov. Poteší rovina podlahy a elektronický otváranie veka batožinového priestoru. Jedinou slabinou je nepraktické uloženie roletky, ktorá nemá vyhradený priestor, ak používate tretí rad. V praxi tak často končí doma alebo voľne v kufri, kde zaberá miesto. Oceňujeme však rovné sklopenie sedadiel do jednej línie a prítomnosť 12V zásuvky aj háčikov na tašky.

📻 Infotainment a technológie

SANTA FE dostal dvojicu 12,3″ displejov, ktoré ovládajú digitálny prístrojový panel a infotainment s navigáciou. Systém podporuje Apple CarPlay, Android Auto, Bluelink aj Live Services, doplnený je o BOSE audiosystém so 12 reproduktormi. Ovládanie je rýchle a intuitívne, grafika moderná a jasná aj na priamom slnku. Nechýba ani digitálne vnútorné zrkadlo, head-up displej a 360° kamera s výborným rozlíšením. Medzi bezpečnostnými asistentmi nájdeme všetko od adaptívneho tempomatu po systém varovania pred zadnou premávkou pri cúvaní. Hyundai tu opäť potvrdzuje, že „bezpečnosť zadarmo“ nie je len fráza.

⚡️ Hybridný pohon

Pohon zabezpečuje kombinácia 1.6 T-GDi benzínového motora (160 k) a elektromotora (98 k) s kombinovaným výkonom 252 k a pohonom 4×4. Výborné zrýchlenie (0–100 km/h za 9,3 s) aj možnosť jazdy čisto na elektrinu robia z tohto auta ideál pre mesto aj diaľnicu. Batéria má kapacitu 13,8 kWh a je umiestnená tak, aby neobmedzovala priestor. Dojazd na čisto elektrickú jazdu sa v reálnych podmienkach pohybuje medzi 60 až 80 km, v závislosti od terénu, počasia a štýlu jazdy.

💪 Režimy jazdy a správanie

Auto ponúka klasické hybridné aj elektrické režimy. Pri plne nabitej batérii zvládne reálnych 60–80 km jazdy čisto na elektrinu. Spotreba sa v takom prípade drží okolo 2,5 l/100 km. Bez nabíjania stúpne na 7–8 l/100 km v závislosti od štýlu jazdy. Systém je inteligentný a dokáže rekuperovať energiu efektívne, najmä v meste. Zamrzí však absencia možnosti rýchleho DC nabíjania, čo by v niektorých prípadoch výrazne skrátilo čas potrebný na doplnenie energie.

🌟 Podvozok a pohodlie

Výborné odhlučnenie a naladenie podvozka smerom k komfortu robí z tohto SUV pohodlný koráb. A hoci nie je určený na ostrú jazdu v zákrutách, zvláda aj dynamickejšie presuny. Riadenie je príjemne naladené, adaptívny podvozok síce chýba, ale naladenie pruženia výborne filtruje bežné nerovnosti. Kabína, napriek svojej hranatosti a vysokej stavbe, ostáva tichá aj pri diaľničných rýchlostiach, čo oceníte najmä na dlhších trasách.

📅 Porovnanie s konkurenciou

ModelPohonKomb. výkonEV dojazdDC nabíjanieCena od
Hyundai SANTA FE PHEV4×4252 k60–80 kmNie47 290 €
Kia Sorento PHEV4×4265 k55–75 kmNie48 590 €
Mitsubishi Outlander PHEV4×4248 k65–85 kmÁno49 990 €
Toyota RAV4 PHEV4×4306 k75–90 kmÁno52 900 €

🔍 Pre koho je SANTA FE vhodný?

Pre rodiny, ktoré hľadajú priestranné, pohodlné a technologicky nabité SUV, ktoré vie jazdiť šetrne a pritom sa nevzdáva dynamiky. Tretí rad sedadiel a špičková výbava z neho robí skvelý výber aj pre víkendové dobrodružstvá. Zároveň je SANTA FE vhodné auto pre tých, ktorí nechcú úplne prejsť na elektromobil, ale hľadajú bezemisnú jazdu aspoň na kratších vzdialenostiach.

🌐 Cena a výbava

Testovaný model stál 62 950 €, základná cena plug-in hybridnej verzie však začína už na 47 290 €. Za danú cenovku dostanete výnimočnú výbavu, ktorá by v prípade prémiových značiek šla hlboko cez 70 000 €. Vzhľadom na množstvo technológií, pohodlia a elektrický pohon ide o mimoriadne atraktívnu ponuku.

✅ Záver

Hyundai SANTA FE PHEV 2025 ukazuje, že v segmente plug-in hybridov vie značka konkurovať aj prémiovým menám. Veľký vnútorný priestor, bohatá výbava, pohodlie a kultivovanosť pohonu robia z tohto SUV skutočného spoločníka na každodenný aj výnimočný deň. Ak hľadáte SUV, ktoré je rovnako komfortné ako praktické a nechcete robiť kompromisy medzi výkonom a šetrnosťou, SANTA FE je presne to, čo hľadáte.

Technické špecifikácie Hyundai SANTA FE PHEV 2025 Premium

ParameterHodnota
Motor1.6 T-GDi benzínový + elektromotor
Kombinovaný výkon252 k (185 kW)
Pohon4×4
Prevodovka6-stupňová automatická
Batéria13,8 kWh
EV dojazd60–80 km reálne
Spotreba (nabíjaný)2,5 l/100 km
Spotreba (vybitý)7–8 l/100 km
Zrýchlenie 0-100 km/h9,3 s
Max. rýchlosť180 km/h
Objem kufra621 – 1 942 l
Počet miest7
Cena testovaného modelu62 950 €
FarbaCreamy White Pearl (príplatok 860 €)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *