Nájsť dobre vyzerajúce auto so všetkou výbavou, aspoň minimálnou vnútornou priestrannosťou a zároveň kvalitnými jazdnými vlastnosťami za slušnú cenu, je dnes už takmer vrcholový šport pri hľadaní medzi ponukami automobiliek. K nám sa však na redakčný test dostala modernizovaná KIA Picanto, ktorá všetko vyššie spomínané spĺňa. Chýba jej vlastne vôbec niečo?! Poďme sa na to pozrieť…

KIA Picanto je jedným z posledných preživších z, predtým tak veľmi obľúbeného segmentu, miniáut. Počet tých spaľovacích by ste v súčasnej dobe spočítali hádam aj na prstoch jednej ruky, čo je skutočne škoda. Automobilkám sa ich už totiž jednoducho neoplatí predávať, pretože nároky na bezpečnosť a emisie neustále narastajú a s nimi pochopiteľne aj náklady na ich výrobu. Keď už teda automobilka nejaký ten mini hatchback predstaví, ide spravidla o elektromobil, ktorý si svoju vyššiu cenu ľahšie obháji.

Kia sa však rozhodla svojim zákazníkom aj naďalej ponúkať model Picanto s klasickými motormi. Jeho aktuálne tretie vydanie predávané od roku 2017, sa navyše nedávno dočkalo faceliftu. Skoro by sa tomu dalo hovoriť aj nová generácia, každopádne tým, že technický základ zostal rovnaký, ide skôr o rozsiahlu modernizáciu. Len teda nie hocijakú a už vôbec nie skromnú…

Priniesla totiž najmä prepracovanú prednú časť, ktorá sa pochopiteľne nechala inšpirovať vo väčších, hlavne elektrických, modeloch tejto juhokórejskej značky ako KIA EV9, či nová KIA EV3. Aj vďaka tomu teraz Picanto na pohľad pôsobí oveľa väčšia, než v skutočnosti je. V nižších výbavách sú predné svetlá projektorové, teda osadené žiarovkami, no pri testovanej vrcholnej verzii GT-Line sú už plne LED-kové a ich svetelný podpis, spolu s prepojovacou linkou po celej dĺžke je naozaj krásny.

Vzadu sa nové svetlá potom preťahujú k stredu a prepája ich čierna lišta. Vpredu a vzadu teda takpovediac nezostal kameň na kameni a Picanto teraz pôsobí na ceste ako skutočne moderné auto, hodné roku 2025. Bočné panely dverí a ostatných komponentov samozrejme zostali nezmenené, čo však ničomu nevadí. Dĺžka bezmála 3,6m, šírka 1,6m a výška karosérie 1,5m taktiež zostali bezo zmien.

Aj vo vnútri je stále prekvapivo veľa miesta. Pokiaľ teda nebudete prevážať nejakého nadštandardne dimenzovaného známeho, naskladáte bez väčších problémov do kabíny štyroch dospelých cestujúcich. Len počítajte s malým kufrom, poberie totiž iba 255 litrov nákladu, v praxi teda dve väčšie tašky alebo jeden menší nákup. Ale veď kedysi sa chodilo aj s menšími autami na dovolenky k moru…

Ani samotná architektúra interiéru sa vo finále príliš nezmenila. Rozloženie palubnej dosky a jednotlivých prístrojov či ovládačov zostalo v tej najprehľadnejšej možnej podobe. To znamená palubné budíky (vo výbave GT-line akési hybridné digitálne) za volantom, displej na vrchole prístrojovej dosky a pod ním klasické otočné ovládače na klimatizáciu a ďalšie funkcie. Vďaka tomu aj starší zákazníci okamžite vedia, čo na čo slúži a kde čo hľadať.

Na prvý pohľad je trochu zarážajúce, že už v základnej výbave je napríklad aj integrovaná GPS navigácia s osempalcovým farebným dotykovým displejom vrátane Android Auto/ Apple CarPlay, zadná parkovacia kamera, elektricky ovládané a zároveň vyhrievané spätné zrkadlá alebo napríklad tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ale úplne v nej chýba klimatizácia alebo bezkľúčové štartovanie. Za to sa už totiž pripláca a tak je Picanto tiež vlastne jedným z posledných áut, kde nemusíte mať klimatizáciu, keď ju nechcete. Alegrici, astmatici a všetci, ktorým režim A/C jednoducho nerobí dobre, môžu mať Picanto aj bez neho…

Už druhý výbavový stupeň Comfort však Picanto obohatí napríklad o už spomínanú manuálnu klimatizáciu, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, lakťovú opierku, chrómované vnútorné kľučky dverí, dvojitú podlahu batožinového priestoru, či kožený volant a hlavicu radiacej páky. Pripláca za potom ešte za vyhrievané predné sedačky a volant, či zliatinové disky kolies.

Komu by dve nižšie výbavy nestačili, môže siahnuť po tej vrcholnej s označením GT-Line, ktorú sme aktuálne testovali. Dáte za ňu síce najmenej 18.390€, no dodá celému autu ešte športovejší šmrnc. Tešiť sa ďalej môžete tiež na zatmavené zadné okná, LED svetlomety vpredu aj vzadu, 16-palcové zliatinové kolesá, automatickú klimatizáciu, bezdrôtovú nabíjačku mobilného telefónu, čalúnenie interiéru pomocou umelej kože, športovo prešívaný a kožou potiahnutý volant alebo napríklad aj bezkľúčový vstup Smart Key a štartovacie tlačidlo.

Výber motorizácií je už trochu obmedzenejší. Prvé dve výbavy sú spárované výhradne s litrovým atmosférickým benzínovým trojvalcom s výkonom slabučkých 46kW (63k). Už od druhého stupňa výbavy ho však môžete mať nielen s päťstupňovou manuálnou, ale aj automatickou prevodovkou. Variant GT-Line sa pre zmenu spolieha len na benzínovú atmosférickú 1.2-ku s označením DPi, so štyrmi valcami a výkonom 58kW (79k). Voliť opäť môžete medzi manuálom a automatom. My sme mali na test práve manuálnu prevodovku…

Motor je kultivovaný, takmer ho pri bežnom jazdení nepočuť. Výkonom síce neohúri, no nestačil som sa diviť, aký pružný tento atmosférický motor s nepriamym vstrekom vlastne je. Času 13,1 sekundy z nuly na stovku, ktorý nájdete v technických informáciách, sa netreba vôbec desiť. Motor je napriek nízkemu papierovému výkonu veľmi pružný a pokojne sa nechá trápiť na 5-tom prevodovom stupni aj pri mestskej 50-ke. Ak však od neho chcete väčšiu akceleráciu, je nutné podradiť aj o dva stupne smerom nadol a potom sa dejú celkom vážne divy. Malý a letargický motor ožije a nechá sa točiť až k obmedzovaču niekde pod hranicou 6-tisíc otáčok za minútu.

Radosť z jazdy potom umocňuje aj päťstupňová manuálna prevodovka, ktorá sa pohybuje v krátkych dráhach, nikde sa nezasekáva a vďaka guľatej hlavici radiacej páky perfektne padne do ruky. Trochu menej zaujímavá je spotreba, ktorá sa bežne pohybuje okolo 5,5 litra a vedel by som si ju predstaviť aj nižšie. Holt, emisie kážu inak. Každopádne aj keď som na auto naozaj veľmi tlačil, nebol som schopný prehupnúť sa cez sedem litrov na sto kilometrov.

Svižný motor a krátke radenie v neposlednom rade dopĺňa ešte celkom precízne riadenie, výkonné brzdy a agilný podvozok, ktorý zvláda ako ostrejšiu jazdu na okreskách, tak vysoké rýchlosti na diaľniciach. Filtrovať zvláda aj väčšinu menších mestských nerovností, znateľnejšie rany alebo otrasy však zaznamenáte na spomaľovacích prahoch a iných priečnych nerovnostiach, pretože fyziku a kolesá v rohoch na malom rázvore, jednoducho oklamať nejde.

Inak sa ale Kia Picanto riadi ako oveľa väčšie, drahšie a dospelejšie auto. Skvelo vyzerá a až na pár detailov je aj tak podobne vybavená. Pokiaľ teda hľadáte auto, ktoré je malé, lacné, ale zodpovedá všetkým štandardom dnešnej doby, je tento juhokórejský drobec jasnou voľbou…
